Festa porro servanda in hac Provincia denuntiandaque populo praeter
Dominicos dies, sunt haec:
- Nativitas Domini,
- Circumcisionis,
- Epiphaniae,
- Resurrectionis,
- Ascensionis et Pentecostes cum duobus diebus immediate sequentibus;
- Corporis Christi;
- Inventionis et Exaltationis S. Crucis,
- Conceptionis, Nativitatis, Annunciationis, Visitationis,
Purificationis et Assumptionis Beatae Mariae Virginis,
- Michaelis Archangeli,
- Nativitatis Joannis Baptistae;
- Apostolorum Matthiae, Philippi et Jacobi, Petri et Pauli, Jacobi
Maioris, Bartholomaei, Matthaei, Simonis et Judae, Andreae, Thomae et
Joannis Evangelistae,
- Innocentum,
- Stephani,
- Laurentii,
- Adalberti,
- Stanislai in Maio,
- Martini,
- Nicolai,
- Annae,
- Mariae Magdalenae,
- Catharinae,
- Agnetis,
- Margarethae,
- Omnium Sanctorum,
- necnon proprii, loci aut parochiae cuiusque patroni:
Quae omnia et singula sanctificanda sunt a clero et populo cultu et
veneratione solenni.
Si quae tamen illorum ex propriis diebus transferri contingat in
alios, tunc a clero tantum celebrantur in Ecclesiis; labores autem
operas populi minime impedient: Solennitatibus duntaxat
Annunciationis B. Virginis Mariae, Sanctorumque Adalberti et
Stanislai in Maio exceptis, quae etiam translata celebrare populus
tenebitur.
Dies autem Transfigurationis Domini, Praesentationis Mariae et ad
Nives, divisionis Apostolorum, Vinculorum Petri, Conversionis Pauli,
SS. Marci et Lucae Evangelistarum, Gregorii, Ambrosii, Elizabeth et
Hedvigis clerus quidem venerabitur duplici officio, sed populus
audita Missa laboribus et operis licite vacabit.
Źródło: Constitutiones synodales necnon ordinationes
dioecesis Culmensis. P. 1, A saec. XV usque ad XVII, Toruń, 1929, s.
178 (http://www.kpbc.ukw.edu.pl/dlibra/plain-content?id=24278)
List pasterski biskupa krakowskiego Bernarda Maciejowskiego (całość
na stronach 162-217), zwany „Epistola pastoralis” bądź
„Epistola Macieioviana”, wydany w 1601 roku, którego
postanowienia zostały później uznane za obowiązujące dla całej
prowincji gnieźnieńskiej. Fragment rozdziału „De
promulgationibus a concionatore faciendis”, wyliczający
obowiązujące święta kościelne: najpierw z nakazem powstrzymania
się od prac, następnie – tylko z obowiązkiem wysłuchania mszy.
Zagadka: które święta obchodzono "cum duobus diebus sequentibus"?
Zagadka: które święta obchodzono "cum duobus diebus sequentibus"?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz