czwartek, 5 czerwca 2014

1601 Festa in Gnesnensi Provincia servanda

Festa porro servanda in hac Provincia denuntiandaque populo praeter Dominicos dies, sunt haec:
- Nativitas Domini,
- Circumcisionis,
- Epiphaniae,
- Resurrectionis,
- Ascensionis et Pentecostes cum duobus diebus immediate sequentibus;
- Corporis Christi;
- Inventionis et Exaltationis S. Crucis,
- Conceptionis, Nativitatis, Annunciationis, Visitationis, Purificationis et Assumptionis Beatae Mariae Virginis,
- Michaelis Archangeli,
- Nativitatis Joannis Baptistae;
- Apostolorum Matthiae, Philippi et Jacobi, Petri et Pauli, Jacobi Maioris, Bartholomaei, Matthaei, Simonis et Judae, Andreae, Thomae et Joannis Evangelistae,
- Innocentum,
- Stephani,
- Laurentii,
- Adalberti,
- Stanislai in Maio,
- Martini,
- Nicolai,
- Annae,
- Mariae Magdalenae,
- Catharinae,
- Agnetis,
- Margarethae,
- Omnium Sanctorum,
- necnon proprii, loci aut parochiae cuiusque patroni:

Quae omnia et singula sanctificanda sunt a clero et populo cultu et veneratione solenni.

Si quae tamen illorum ex propriis diebus transferri contingat in alios, tunc a clero tantum celebrantur in Ecclesiis; labores autem operas populi minime impedient: Solennitatibus duntaxat Annunciationis B. Virginis Mariae, Sanctorumque Adalberti et Stanislai in Maio exceptis, quae etiam translata celebrare populus tenebitur.

Dies autem Transfigurationis Domini, Praesentationis Mariae et ad Nives, divisionis Apostolorum, Vinculorum Petri, Conversionis Pauli, SS. Marci et Lucae Evangelistarum, Gregorii, Ambrosii, Elizabeth et Hedvigis clerus quidem venerabitur duplici officio, sed populus audita Missa laboribus et operis licite vacabit.



Źródło: Constitutiones synodales necnon ordinationes dioecesis Culmensis. P. 1, A saec. XV usque ad XVII, Toruń, 1929, s. 178 (http://www.kpbc.ukw.edu.pl/dlibra/plain-content?id=24278)

List pasterski biskupa krakowskiego Bernarda Maciejowskiego (całość na stronach 162-217), zwany „Epistola pastoralis” bądź „Epistola Macieioviana”, wydany w 1601 roku, którego postanowienia zostały później uznane za obowiązujące dla całej prowincji gnieźnieńskiej. Fragment rozdziału „De promulgationibus a concionatore faciendis”, wyliczający obowiązujące święta kościelne: najpierw z nakazem powstrzymania się od prac, następnie – tylko z obowiązkiem wysłuchania mszy.

Zagadka: które święta obchodzono "cum duobus diebus sequentibus"?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz